{"id":56,"date":"2023-02-17T09:34:27","date_gmt":"2023-02-17T08:34:27","guid":{"rendered":"https:\/\/hallbarhetsrapport.malmberg.se\/?page_id=56"},"modified":"2023-03-03T14:47:52","modified_gmt":"2023-03-03T13:47:52","slug":"vart-ansvar-i-samhallet","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/hallbarhetsrapport.malmberg.se\/2022\/vart-ansvar-i-samhallet\/","title":{"rendered":"V\u00e5rt ansvar i samh\u00e4llet"},"content":{"rendered":"\n
Malmberg st\u00e4ller sig bakom de 10 principerna i FN:s Global Compact som inneh\u00e5ller krav g\u00e4llande m\u00e4nskliga r\u00e4ttigheter, arbetsr\u00e4tt, milj\u00f6 och antikorruption.<\/p>\n\n\n\n
V\u00e5rt CSR arbete integreras i alla v\u00e5ra processer via styrande dokument, check-listor och interna och externa kontroller och revisioner. Vi ser det som en sj\u00e4lvklarhet att arbeta f\u00f6r en h\u00e5llbarare v\u00e4rld och ett samh\u00e4lle som respekterar m\u00e4nskliga r\u00e4ttigheter. Vi \u00e4r \u00f6vertygade om att det ocks\u00e5 skapar l\u00e5ngsiktigt l\u00f6nsamhet f\u00f6r oss och alla v\u00e5ra intressenter.<\/p>\n\n\n\n
Vi har rutiner och instruktioner f\u00f6r att motverka korruption, mutor och oetiska aff\u00e4rsmetoder. Vi accepterar aldrig, direkt eller indirekt, mutor eller andra oegentliga f\u00f6rm\u00e5ner och ers\u00e4ttningar. Bolaget erbjuder aldrig n\u00e5gon g\u00e5va eller betalning som kan utg\u00f6ra eller tolkas som en muta.<\/p>\n\n\n\n
Under \u00e5ret har vi arbetat aktivt med att f\u00e5 v\u00e5ra leverant\u00f6rer att underteckna v\u00e5r Code of Conduct. Vi har \u00e4ven f\u00f6ljt v\u00e5r rutin f\u00f6r leverant\u00f6rsbed\u00f6mningar i verksamhetssystemet.<\/p>\n\n\n\n Genom kontinuerlig dialog med v\u00e5ra intressenter s\u00e4kerst\u00e4ller vi att vi identifierat v\u00e5ra viktigaste omr\u00e5den inom h\u00e5llbarhet och att vi fokuserar p\u00e5 r\u00e4tt saker inf\u00f6r framtiden.<\/strong><\/p>\n\n\n\n\n
\n Intressenter<\/th>\n Krav
<\/td>\n Kommunikation<\/td>\n <\/tr>\n \n \u00c4gare<\/th>\n Nationella & internationella lagar, krav fr\u00e5n banker<\/td>\n L\u00f6pande dialog och utbyte av kunskap. Ledning<\/td>\n <\/tr>\n\n \n Medarbetare<\/th>\n Nationella & internationella lagar, kollektivavtal<\/td>\n L\u00f6pande dialog. Medarbetarunders\u00f6kningar, utbildning, information. Chefer, HR<\/td>\n <\/tr>\n\n \n Leverant\u00f6rer<\/th>\n Nationella & internationella lagar, aff\u00e4rs\u00f6verenskommelser<\/td>\n N\u00e4ra dialog, gemensamma projekt. Ink\u00f6pare, projektledare<\/td>\n <\/tr>\n\n \n Kunder<\/th>\n Nationella & internationella lagar, aff\u00e4rs\u00f6verenskommelser<\/td>\n Kundm\u00f6ten, kundunders\u00f6kningar och uppf\u00f6ljningar. S\u00e4ljare, marknadsf\u00f6rare<\/td>\n <\/tr>\n\n \n Partners<\/th>\n Nationella & internationella lagar, aff\u00e4rs\u00f6verenskommelser, ramavtal<\/td>\n Centrala & lokala upphandlingar, uppf\u00f6ljningar. S\u00e4ljare, projektledare<\/td>\n <\/tr>\n\n \n Samh\u00e4llet<\/th>\n Nationella & internationella lagar, globala klimatavtal<\/td>\n Sponsring, m\u00f6te med kommuner & myndigheter, samverkansforum<\/td>\n <\/tr>\n\n \n <\/table>\n<\/div>\n\n\n\n\n